Paul Ramakers, CEO Exact, in gesprek met Edwin Mooibroek tijdens BNR Zakendoen

Het leven van ondernemers gemakkelijker maken en hen meer inzicht en grip op hun bedrijf geven. Dat is waar Exact voor gaat met de ontwikkeling en levering van slimme bedrijfssoftware. Maar hoe slaagt Exact daar precies in? Wat is de strategie van het Delftse bedrijf en hoe blijft Exact de concurrentie voor? Tijdens het radioprogramma BNR Zakendoen stelde presentator Edwin Mooibroek die en andere vragen aan de CEO van Exact, Paul Ramakers.

Focus op de Benelux en Duitsland

Sinds 2020 is Paul Ramakers CEO van Exact, het bedrijf waar hij al 27 jaar werkt, vele verschillende functies vervulde en nog elke dag uitgedaagd wordt. De organisatie heeft in 2019 een duidelijke groeiambitie uitgesproken: een verdubbeling van de omzet in vijf jaar tijd. Inmiddels zijn ze drie jaar onderweg en geeft Paul aan dat de organisatie op koers ligt: “Dat komt mede door de bewuste keuze die we gemaakt hebben om ons met onze oplossingen te richten op ondernemers in onze buurlanden. Daar ligt onze kracht. Bedrijfssoftware is sterk gerelateerd aan wet- en regelgeving en het bankwezen. Hier kennen we die regels door en door. Internationale spelers gaan minder ver in die integratie met lokale wetten en regels. Tot voor kort waren we gefocust op de Benelux. En met de overname van weclapp in september richten we ons nu ook nadrukkelijk op Duitsland. Het is een markt waar volgens mij veel kansen liggen, waar kmo's nog een digitaliseringsslag moeten maken. En daar kunnen wij hen bij helpen.”

#exactonline

Lees verder op de site van Exact Online