Aan de keukentafel, met een zelfgemaakt prototype, onder vrienden…, elk groot bedrijf is ooit klein begonnen. En al lijkt het bij de goed presterende corporates dat alles vanzelf is gegaan, voor de meesten was de weg naar succes er zelden een zonder slag of stoot. Het parcours is er voor de jonge bedrijven van vandaag niet gemakkelijker op geworden. Hun werk moet almaar indrukwekkender en vernieuwender zijn, terwijl de uitdagingen van onze tijden hun dikwijls onder de duim houden. “We moeten onze start-ups volop steunen”, vindt Griet Helsen, Entrepreneurial Business Leader en Partner bij PwC België. “De start-ups van vandaag zijn immers de multinationals van morgen als ze de juiste kansen krijgen.”

De innovatieve mindset, de passie, de dynamiek: als je aan Griet Helsen en haar collega Enya Steenssens (Startup community Manager bij PwC) vraagt wat start-ups zo bijzonder maakt, dan is het dat wel. “Ze hebben het lef om ergens voor te gaan”, klinkt het bij de vrouwen. “Ze kennen meestal wel de risico’s, maar toch durven ze die stap zetten omdat ze zo overtuigd en gepassioneerd zijn door wat ze aan het doen zijn. Dat is fantastisch om te zien.”

Lees verder op de site van Bloovi