Het fiscaal kantoor Stemafisk hanteert steeds meer digitale toepassingen om de financiële processen van de klanten te automatiseren. Zo maakt het nu ook gebruik van Clearnox om de betalingen van openstaande facturen op te volgen en op een automatische manier herinneringen en aanmaningen te sturen.

Stemafisk is een fiscaal kantoor met 25 medewerkers dat volop investeert in de digitalisering van zijn processen en die van zijn klanten. Een van de vennoten van het kantoor heeft een specifieke kennis ter zake. Ilse De Caluwe: “Ik neem nu de digitalisering van ons eigen kantoor voor mijn rekening. Daarnaast zorg ik voor opleidingen van onze klanten die de communicatie met onze medewerkers via de elektronische weg laten verlopen. In Stemafisk werken we met Clearfacts waardoor de bedrijven hun facturen en documenten kunnen opladen in het centrale systeem van ons kantoor. In de tool worden de documenten herkend, verrijkt en gevalideerd zodat de boeking grotendeels automatisch kan verlopen (pre-accounting). Daarnaast kunnen we via Codabox de uittreksels van de bankrekeningen van onze klanten downloaden en op die manier de matching maken tussen uitstaande facturen en betalingen.”

Daar is onlangs een bijkomend hulpmiddel bijgekomen, Clearnox, om de inning van de nog uitstaande facturen op een automatische manier te beheren. Die toepassing werd intussen geïntegreerd met Clearfacts dat sinds eind 2018 deel uitmaakt van Isabel Group. “Stemafisk gebruikt de hele reeks van die tools: Clearfacts, Codabox, Signhere (digitale handtekening) en nu dus ook Clearnox”, zegt Ilse De Caluwe.

Lees verder op de site van FD Magazine