Een waarde propositie is een beschrijving van jouw diensten uitgedrukt in waardevolle en onderscheidende elementen ten behoeve van klanten. Wanneer je extra waarde biedt en je je daarmee onderscheidt, dan zijn klanten bereid ervoor te betalen. Er zijn bijvoorbeeld twee elementen in jouw diensten die extra waarde toevoegen:

  • De waarde propositie zorgt voor een omzet en of toegevoegde waarde verhoging. Een voorbeeld hiervan is een adviserende accountant die zijn klanten helpt bij het inzichtelijk maken van winstgevende diensten, producten, klanten e.d. en met verlieslatende diensten, producten en klanten, zodat een ondernemer bewust keuzes kan maken en daarmee een beter resultaat kan realiseren.
  • De waarde propositie zorgt voor een kosten verlaging. Een voorbeeld hiervan is het efficiënter en effectiever inrichten van de administratie, waardoor deze minder tijd en geld kost. Maar bijvoorbeeld ook door bewustwording te creëren bij ondernemers t.a.v. bepaalde (verhoogde) kostenposten, zodat de ondernemer bewust aan kostenbesparing kan gaan werken.

Lees verder op de site van Managementkompasgroep