De coronacrisis heeft het toenemende belang van digitale vaardigheden hoog op de agenda geplaatst, toont een nieuwe Belgische studie van Salesforce. Naar aanleiding van deze studie organiseerde de CRM-expert een rondetafelgesprek met vertegenwoordigers van een overkoepelende werkgeversorganisatie, het onderwijs en de bedrijfswereld. Wij waren erbij.

Voor zijn studie bevroeg Salesforce in samenwerking met iVox duizend Belgische werknemers naar hun digitale vaardigheden. Daaruit blijkt dat een ruime meerderheid (66%) van de werkende Belgen denkt dat ze hun technologische en digitale vaardigheden binnen de vijf jaar zullen moeten uitbreiden om hun functie goed in te kunnen vullen.

Drie op tien Belgen weten echter niet welke skills ze het beste kunnen ontwikkelen. Een kwart heeft vandaag zelfs al de indruk niet over de juiste technologische bagage te beschikken om hun huidige functie uit te oefenen. De vraag naar digitale opleidingen lijkt dus groot. Maar wie moet die opleidingen verzorgen, en om welke digitale vaardigheden gaat het dan?

Lees verder op de site van Bloovi