Kantoor

Dit profiel is voor 75% volledig
Digitaal kantoor

Konsilanto

Prins Boudewijnlaan 7B bus 0201, 2550 KONTICH

Elke ondernemer kan begeleiding gebruiken bij de verwezenlijking van zijn dromen en het uitbouwen van zijn onderneming. Kunnen rekenen op een klankbord, iemand met kennis van zaken, die kritisch meedenkt en de nodige feedback geeft, versterkt de slagkracht maar ook de veerkracht van de dynamische ondernemer. Kom eens langs (op kantoor of online) en ontdek hoe Konsilanto je kan ondersteunen in het ondernemer-zijn.

Konsilanto gebruikt deze applicaties
Adsolut Boekhouding

Adsolut Boekhouding

Adsolut Boekhouding is de meest volledige boekhoudsoftware op de markt voor accountants en ondernemers. Ontdek het gemak van een efficiënte accountingoplossing. [Meer...]
Voor accountant
Clearfacts

Clearfacts

Als gespecialiseerd samenwerkingsplatform voor de accountant en zijn klanten, integreert ClearFacts met meerdere boekhoudpakketten (WinBooks, Exact Online, Expert/M, Sage BOB, Adsolut en Wings). De focus ligt niet enkel op de boekhouder maar ook op de ondernemer. Een succesvol klantenportaal dient namelijk meerwaarde te bieden aan alle partijen. ClearFacts biedt 7 verschillende mogelijkheden om aankoop-, verkoopfacturen en documenten digitaal aan de boekhouder te bezorgen. Op de ontvangen fac [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Clearnox

Clearnox

Cloud-oplossing voor het opvolgen en aanmanen van facturen Met Clearnox bespaart u tot 30% in cashflow en 50% in tijd bij de opvolging en aanmaning van facturen. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Konsilanto bedient deze specifieke sectoren
Nieuws van Konsilanto

Jong & Vennoot Jonas Bosmans: “Iedereen heeft een nerf-gun in z’n schuif liggen, een geweer dat zachte pijltjes afvuurt.”

In de reeks ‘Jong & vennoot’ laten we de jonge wolven van de accountancy aan het woord. Wie zijn ze, hoe zijn ze gestart en is dat nu een voordeel of toch misschien een nadeel, vennoot worden op jonge leeftijd?

Jonas, hoe ben je bij TaxTeam beland?

“Ik werkte al voor Johan Hanne toen die in 2015 TaxTeam opstartte. Na mij zijn Jordi De Reydt en Daan Loos al snel gevolgd. Ik ken hen van in het middelbaar en we hebben ook samen gestudeerd. Zo was onze vriendengroep compleet. In 2019 zijn we beginnen spreken over een overname en op 1 januari 2022 is die effectief gebeurd. Inclusief stichter Johan en een externe medewerker zijn we vandaag met een tiental mensen.”

Hoe heb je het ervaren om op je 30ste vennoot te worden?

“Eerlijk: ik heb geen seconde stilgestaan bij m’n leeftijd. Ik was al dossierbeheerder, en het werk is grotendeels hetzelfde gebleven, met een stuk management bij. Het was een ‘stille overname’. De klanten hebben geen verschil gemerkt: het contact liep al via ons en dat bleef zo.”

“Doordat we al jaren bij TaxTeam werkten, kenden we het kantoor door en door. Uiteraard waren er wel interne wijzigingen, maar we hadden het geluk dat we met z’n drieën zijn. Als je dat op je eentje moet doen …”

Drie kapiteins op één schip: hoe blijven jullie op koers?

“Op het werk hebben we vaste overlegmomenten. En als we op vrijdagavond vertrekken vragen we wat de plannen voor het weekend zijn. Vaak is het antwoord: samen ene gaan drinken. Of het dan op café over het werk gaat? Je krijgt daar uiteraard wel eens een idee.” (lacht

“Weet je, we kunnen elkaar heel goed luchten. Als iemand een slechte dag heeft – door een lastige controle, bijvoorbeeld – en dat op de anderen afreageert, weten we: kan gebeuren, zand erover. We kennen elkaar al lang en weten wat we aan elkaar hebben.”

Hoe zit jullie taakverdeling?

“Ik sta in voor de betalingen en de boekhouding van TaxTeam. Daan regelt alles van HR: loonpolitiek, contracten … En Jordi is voornamelijk bezig met de opvolging en opleiding van de medewerkers en het optimaliseren van de interne werking binnen het kantoor. We hebben vaste taken maar verdelen ook ad hoc, op basis van onze interesses.”

Lees het hele interview met Jonas

De hele reeks ontdekken?

02/01/2024

Jong & Vennoot: Marchien de Ree

In de reeks ‘Jong & vennoot’ laten we de jonge wolven van de accountancy aan het woord. Wie zijn ze, hoe zijn ze gestart en is dat nu een voordeel of toch misschien een nadeel, vennoot worden op jonge leeftijd?

Van junior dossierbeheerder als student, tot vennoot vandaag. Mooi parcours van Marchien de Ree bij Konsilanto, dat net nog een nieuw kantoor opende in Leopoldsburg, naast vestigingen in Rotselaar, Kontich en Mechelen.

Vertel Marchien, hoe ben je bij Konsilanto beland?

“Wel, ik ben afkomstig uit Nederland, maar op m’n 12de zijn we naar België verhuisd. Volgens sommigen kun je m’n Nederlandse roots nog wat horen.” (lacht) “In het middelbaar hield ik van economie en wiskunde. Boekhouding was de logische keuze. Ik heb dat in avondschool gestudeerd bij Syntra. Een vriendin werkte toen al bij Konsilanto, en zei dat ik daar moest solliciteren. Zo ben ik in 2010 bij Konsilanto begonnen, toen nog in Mortsel, als junior dossierbeheerder zonder enige ervaring. Maar wat ik op school leerde, kon ik meteen toepassen. Bij Konsilanto kreeg ik alle kansen en leerde ik enorm veel bij. Intussen studeerde ik verder en trok ik naar de Fiscale Hogeschool. In 2014 nam Konsilanto een kantoor over in Wilsele. Ik verhuisde mee en groeide in de rol van ondernemersbegeleider, met focus op klantenbesprekingen en advies. In 2017 zijn we dan verhuisd naar Rotselaar. Ik zit er drie dagen per week en twee dagen in Kontich, waar ik een deel van de dossiers heb overgenomen.”

Wat vind je zo boeiend aan het begeleiden van ondernemers?

"Ik hou ervan om mee te denken over hoe ze hun fiscaliteit en bedrijfsvoering het best aanpakken. Je ziet de bedrijven groeien en krijgt appreciatie. M'n klanten zijn heel divers: managementvennootschappen, winkels, telecombedrijven, dokters."

Wanneer kwam vennoot worden dan ter sprake?

"Begin dit jaar. Ik had de vraag nog niet direct verwacht, maar toen ze kwam, heb ik meteen ja gezegd. Ik zit al lang bij Konsilanto en voel me hier prima, het was voor mij de logische stap. Sinds 1 juli ben ik een van de zeven vennoten."

Lees het hele interview met Marchien

De hele reeks ontdekken?

26/10/2023

Hoe Konsilanto duizenden facturen in enkele kliks opvolgt met Clearnox

Al sinds 2013 zet Konsilanto als accountancykantoor enthousiast in op digitalisering. Konsilanto’s verhaal startte met 17 medewerkers in een kantoor in het Antwerpse Mortsel. Intussen zijn er 3 vestigingen en telt Konsilanto 90 medewerkers.

De spectaculaire groei was het resultaat van de sterke visie om uit te groeien tot onestopshop voor ondernemers. Dat zou Konsilanto realiseren door naast het accountancyluik zijn dienstverlening uit te breiden met een jurist, een sociaal secretariaat, een M&A-specialist, enzovoort. Daarom trok het accountancykantoor de kaart van digitale groei. Als een van de eersten begon Konsilanto documenten te scannen, nieuwe softwarepakketten te gebruiken en OCR-herkenning toe te passen. Ook strategische, kleine overnames en de introductie van nieuwe, gespecialiseerde rollen droegen bij aan de overtuigende groei.

29/10/2022

Konsilanto en Moizo slaan de handen in elkaar!

Met enige trots kunnen wij een nieuwe samenwerking aankondigen. Konsilanto en Moizo gaan een strategisch partnership aan om elkaar te versterken.

Moizo is een full service communicatiebureau. Heb je een nieuwe huisstijl nodig, een drukbezochte website, meeslepende e-mailcampagnes, een chique productcatalogus, hippe signalisatie… Moizo doet het allemaal.

Reeds jarenlang verzorgt Moizo de look and feel van Konsilanto. Deze versterkte samenwerking vindt dan ook haar oorsprong in een jarenlang gewaardeerde samenwerking.

Op deze manier worden wij voor jou als ondernemer nog meer de one-stop shop in jouw ondernemer-zijn.

Vanaf 23 mei 2022 zal Moizo te vinden zijn bij ons in ons nieuwe kantoor in Gate 7 te Kontich. Met de aankomende veranderingen en verhuis zal Moizo ook een restyling doen. Moizo wordt namelijk Moïzo (letterlijk met de puntjes op ï) en daar hoort natuurlijk ook een vernieuwde huisstijl en logo bij die je hieronder alvast in een sneak preview kan bekijken.

09/05/2022

Konsilanto integreert Prymacc in haar organisatie!

Prymacc is een accountantskantoor met vestigingen in Begijnendijk en Keerbergen. Het kantoor wordt geleid door Peter en Koen Rymenants en telt een 10-tal medewerkers. Traditioneel verzorgen zij de boekhouding en fiscaliteit van diverse KMO’s. In hun dienstverlening hebben zij een grotere focus op de grote ondernemingen.

Deze integratie past in de verdere uitbouw van ons kantoor om een antwoord te bieden op de uitdagingen die zich in de markt aandienen. Een complexer wordende regelgeving en een groeiende digitalisering zijn hierin belangrijke elementen. Deze evolutie vergt als kantoor een bepaalde schaalgrootte. Concreet zal Peter binnen Konsilanto een dienst “grote ondernemingen” uitbouwen om deze doelgroep ook zeer specifiek te kunnen aansturen.

De basis van de dienstverlening binnen Konsilanto zal steeds een mensgerichte bedrijfscultuur zijn waarin de ontwikkeling van iedere klant, medewerker en organisatie in haar geheel centraal staan. Wij willen nog meer de ondernemerscoach voor jullie zijn.

01/02/2022