'All you need is cash': dat kan met enige overdrijving worden gesteld voor startende- en snelgroeiende ondernemingen. Hoeveel van dit soort ondernemingen lopen immers niet stuk op liquiditeitsproblemen? Monitr maakt het ondernemingen makkelijk om te voorkomen dat ze het slachtoffer worden van een te krappe liquiditeit. En biedt de accountant extra mogelijkheden waardevolle adviezen te verlenen en uit te groeien tot aanbieder van ‘finance as a service’. 

Geld moet met beleid worden uitgegeven. Dit geldt zeker als je een onderneming hebt met een beperkte financiële buffer: juist dan doe je er als ondernemer goed aan je liquiditeitsplanning op orde te krijgen. 

Monitr maakt het ondernemingen makkelijk om inzicht te krijgen in hun toekomstige kasstromen. Het bedrijf richt zich in het bijzonder op start-ups en scale-ups met een jaaromzet tot 20 miljoen euro. En dan met name op SaaS bedrijven, de consultancy branche, agencies en andere sectoren waarin bedrijven op uurbasis verdienen aan hun mensen. Daarnaast zet Monitr ook in op bedrijven in de e-commerce, retail - kortom bedrijven waar voorraden een belangrijk beslag op het kapitaal kunnen leggen. 

Lees verder op de site van Accountantweek