Applicatie

My Xerius

My Xerius: een veilige plek voor de documenten over jouw aansluiting als zelfstandige In My Xerius verzamelen we alle documenten over jouw sociaal statuut als zelfstandige. Je vindt er je kwartaalafrekening en kan er je sociale bijdragen wijzigen. Wat betekent My Xerius voor jou? In één woord: geruststelling. Enkel jij hebt toegang tot jouw platform en kan je documenten bekijken. Bovendien ben je zeker dat wat je in My Xerius ziet ook effectief van Xerius afkomstig is.

My Xerius kan koppelen met deze applicaties
Accounton

Accounton

Accounton helpt accountantskantoren bij het optimaliseren van hun meest stressvolle en tijdsintensieve processen, en geeft hen tijd terug om te focussen op wat echt telt. Zoekt u naar een oplossing om de PB aangifte te automatiseren? Om het binnenbrengen van nieuwe klanten bij uw kantoor te versnellen? Of om eenvoudig en efficiënt te voldoen aan de antiwitwas-wetgeving? Dan kan Accounton u hiermee helpen. [Meer...]
Voor accountant
BrightAnalytics

BrightAnalytics

BrightAnalytics is het meest intuïtieve, betrouwbare en snelle platform voor de geconsolideerde rapportering van financiële en operationele cijfers. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Accountable

Accountable

De compagnon van elke zelfstandige Verlies nooit meer een bonnetje Creëer je facturen in een paar seconden Optimaliseer je belastingen dag in, dag uit De alles-in-een app die je helpt tijd (en geld) te besparen De allerbeste app met persoonlijke service om al je vragen over je zelfstandigenstatuut te beantwoorden. Minder stress. Meer tijd voor jou. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Silverfin

Silverfin

Silverfin connecteert met alle boekhoudpakketten. Hierdoor heb je alle financiële data steeds bij de hand, ongeacht welke bron. Wij automatiseren traditionele afsluit workflows en verhogen daardoor de efficiëntie, nauwkeurigheid en winstgevendheid van je kantoor. Vervolgens voorzien onze krachtige analyse- en reporting tools de data en inzichten die ervoor zorgen dat klanten jou als trusted advisor zien. [Meer...]
Voor accountant
Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS en Admin-Consult verhogen de rentabiliteit van uw kantoor, geven u grip op uw administratie en helpen uw kantoor te groeien! Uitgebreid permanent dossier, kwaliteitstoetsing, anti-witwas, UBO, tijdsregistratie, facturatie, deadlines, documentbeheer, HRM, CRM,... Via verregaande samenwerkingen en connecties worden uw applicaties aan elkaar gekoppeld en wordt uw kantoorbeheer de spil van uw digitaal ecosysteem. [Meer...]
Voor accountant
My Xerius wordt gebruikt door deze kantoren
ABC Verhelst Fiduciaire (IEPER) ABC Verhelst Fiduciaire (ZONNEBEKE) ACB Tax Consult Herentals (HERENTALS) Accinva (DIKSMUIDE) Accountantskantoor Tabruyn Bob (ACTABO) (SINT-TRUIDEN) Aviso+ (BERINGEN) B2B TAX ADVISORS bv (TURNHOUT) Boekhoudkantoor De Waele (SINT-TRUIDEN) Boekhoudkantoor Luyten & Partners bv (BEERSE) Calcule Oostende () Carbofisc Oostkamp - Hertsberge (OOSTKAMP) Certifisc Gent (ZWIJNAARDE) Certifisc Oudenaarde (OUDENAARDE) Connected Accountants (BEVEREN-WAAS) Consilium Accountants bv (OOSTKAMP) Crombez Bedrijfsadviseurs (LICHTERVELDE) Dfisc (BRUGGE) DHP - D'Hollander & Partners BV () EMENDO Kapellen (KAPELLEN) EMENDO Lier (LIER) Eskofin Aalter (AALTER) Eskofin Gent (DESTELBERGEN) Finasense () Fiscalier (Boekhoudkantoor Marien) (LIER) FVS Services () GE-FIBO bv (PIA Group) (BRASSCHAAT) Group G+ (TIENEN) HiDAcc (SCHOTEN) JB Boekhouding & Fiscaliteit () Kantoor Schram (MALDEGEM) liberoo Stabroek (STABROEK) liberoo Geel (GEEL) liberoo Gent (GENT) liberoo Hasselt (HASSELT) liberoo Herentals (HERENTALS) liberoo Heverlee () liberoo Massenhoven (ZANDHOVEN) liberoo Mechelen (WILLEBROEK) liberoo Melsbroek (STEENOKKERZEEL) liberoo Merksem (Merksem) liberoo Oud-Turnhout (OUD-TURNHOUT) liberoo Westerlo (WESTERLO) M&P boekhouders (ANTWERPEN) Moore (Qristalfin) (ANTWERPEN) ProBuFisc (TEMSE) Proctifin (EDEGEM) Proxaccount (SCHOTEN) Roxie bv (TURNHOUT) Tom Van Minnebruggen (BRECHT) VP Accountants & Belastingconsulenten (KEERBERGEN) Wilfa BV (EDEGEM)
Nieuws van My Xerius

“Je medewerkers vertrouwen geven is super belangrijk”

Interview met Patrick Helsen, bestuurder van Helsen Consulting Team uit Tessenderlo.

Wie zijn dan de klanten van jouw kantoor?

Patrick: “Onze klanten zijn meestal middelgrote kmo’s en medische beroepen.

Waar ik vooral energie van krijg, is om samen met die ondernemer plannen te maken, budgetten op te stellen, met banken te onderhandelen en overnames te doen.

Moeilijke tijden creëren enerzijds opportuniteiten, voor andere ondernemingen vergt het extra aandacht. Die klanten probeer je dan van dichtbij op te volgen om zo de juiste beslissingen te nemen. Klanten voelen dat wij dit ter harte nemen.

Ook de interne medewerker moet in diezelfde gedachtenstroom mee. Een keer per maand houden wij daarom een ‘quality meeting’ met alle medewerkers.  Ik leg dan uit waar ik naartoe wil en wat nog beter kan. Ook de teamleden moeten zich voorbereiden en iets inbrengen. Al zijn het maar kleine dingetjes. Op die manier gaan we er samen voor.” 

12/12/2022

Hoe maak je opportuniteiten van de stijgende werkdruk, de consoliderende markt en de veranderende klantenbehoeftes?

De digitalisering grijpt om zich heen. Goede medewerkers worden schaarser. Klanten willen meer advies. De wereld verandert, en als accountant sta je er middenin. Hoe maak je opportuniteiten van de stijgende werkdruk, de consoliderende markt en de veranderende klantenbehoeftes? Dat verneem je tijdens de leerrijke opleiding “Balansmanagement voor accountants” van Jeroen Meens.

Jeroen kent je situatie door en door. Hij is medeoprichter van accountantskantoor Cynex, een kantoor dat in enkele jaren uitgroeide tot een toonaangevende speler met veertig medewerkers, en dat drie keer op rij werd genomineerd voor de Limburgse Trends Gazelles. Sinds eind 2019 legt Jeroen zich toe op het delen van zijn inzichten. Door zijn ervaring weet de expert wat werkt en – vooral – wat niet werkt, zodat je niet dezelfde fouten maakt en zo veel tijd en geld bespaart.

Vier antwoorden van Jeroen

Hoe kan je zogenaamde “non-billable tijd” – tijd die je dus niet kan factureren aan je klanten – toch optimaliseren?

Veel zaakvoerders worden een bottleneck in hun eigen kantoor.

Wat is de meest leerrijke vraag die je kan stellen aan je medewerkers?

Zoals het de vennoten gaat, zo gaat het de firma. Hoe krijg je alle vennoten op één lijn?

08/11/2022

Onze grootste troef? Het persoonlijk contact met de klant

VP Accountants & Belastingconsulenten, een kantoor in Keerbergen waar 4 vennoten en zeven dossierbeheerders werken, hecht enorm veel belang aan een vlotte communicatie en verschillende overlegmomenten met haar klanten. Op die manier leren ze de klant achter de onderneming beter kennen en kunnen ze gerichter strategisch advies geven.

Omdat het overgrote deel van de cliënten alle documenten regelmatig digitaal aanlevert, kan er ook erg snel geschakeld worden. Daarnaast zorgt dit ervoor dat de werkdruk kan gespreid worden en de piekmomenten tijdens de btw-periode worden afgezwakt.

17/06/2022

Zo voorkom je dat je om de haverklap ‘gratis’ advies geeft

Femke Hogema, auteur van De Winstadviseur over de veranderende rol van de boekhouder en accountant

Als accountant geef je om de haverklap gratis advies weg. “Ik heb een klein vraagje.” Wie kent het niet? Je helpt je klanten graag, dus natuurlijk zeg je 'zeker!' en voor je het weet ben je gratis advies aan het geven.

Het 'korte vraagje' bleek achteraf niet zo kort. Je hebt zelfs even iets uitgezocht. Maar een factuur sturen is toch lastig. Het is tenslotte een goede klant, en als je ineens een factuur gaat sturen, gaat de klant daar niet zo blij van worden.

Maar toch voelt het niet goed. Je advies was van veel waarde. En het is dankzij jouw kennis en ervaring dat je het juiste advies in relatief korte tijd kon geven.

Behalve dat dit voor jou verre van ideaal is, is het voor je klant vaak ook niet ideaal. Want vaak is de vraag groter dan in eerste instantie gedacht. En zou je de klant béter kunnen helpen als je een goede intake doet - om het hele probleem boven tafel te krijgen alvorens je een deelprobleem gaat oplossen.

Hoe voorkom je dit in de toekomst? We geven je 3 stappen:

Stap 1. Heb je (standaard) reactie paraat.

Je weet dat dit soort vragen gaan komen. Zorg dat je er op voorbereid bent en dat je weet wat je moet zeggen. Als je een 'standaard' antwoord paraat hebt, word je nooit meer overvallen door de vraag of je 'even' hebt.

Je zou iets kunnen zeggen als: 'dat hangt een beetje van je vraag af, kun je me er iets meer over vertellen?'

Dit antwoord is zowel eerlijk als vriendelijk. Je zegt niet toe dat je direct (gratis) antwoord kunt geven, maar je nodigt de ander wel uit om zijn vraag te stellen.

Stap 2. Onderzoek de vraag

Nu je de ander hebt uitgenodigd om iets meer te vertellen over de vraag, is het aan jou om niet meteen in de antwoord valkuil te schieten. Onderzoek enkel en alleen de vraag. Stel vragen over de vraag, zodat je voldoende informatie hebt om in te kunnen schatten of het wel zo'n eenvoudig vraagje is.

Stap 3: Besluit hoe je de vraag gaat beantwoorden

Soms is het vraagje echt een vraagje. Dan kun je het gewoon beantwoorden. Idealiter is je prijsstructuur zo ingericht, dat deze vraag gewoon 'betaald' wordt vanuit de bestaande prijsafspraken. Korte vraagjes zijn zogezegd 'inclusief' in het forfait.

Is jouw inschatting dat dit niet zo'n eenvoudig vraagje is (omdat je nog meer informatie nodig hebt, omdat je iets moet uitzoeken of uitrekenen of omdat het vraagje eigenlijk bestaat uit meerdere vragen tegelijkertijd), dan geef je dat aan en doe je een prijsvoorstel. Je zegt bijvoorbeeld: Als ik je goed begrijp, wil je ....? (korte samenvatting vraag). Als de klant daar bevestigend op reageert 'ja, klopt', dan ga je verder: Ik los dat graag voor je op / zoek dat graag voor je uit / denk daar graag met je over door. Het is goed als we daar even de tijd voor nemen. Ik stel voor dat we daar een afspraak voor maken. Ik zoek even e.e.a. voor je uit. Zullen we dan donderdag om 15:00 uur afspreken dat ik mijn advies aan je terugkoppel? Daarbij is het goed voor je om te weten dat deze vraag geen onderdeel is van je abonnement. Ik zal voor dit advies een aparte factuur opmaken. Is dat ok?

Nu ben je volstrekt duidelijk geweest naar de klant. Je helpt hem graag, maar het is geen kort vraagje en je gaat er een extra factuur voor sturen.

Wil jij je coachings- , verkoops- en adviesvaardigheden verder aanscherpen? Dat kan!

Op 20 mei komt Femke Hogema naar België. Die dag geeft ze een opleiding verkoops- en coachingsvaardigheden voor boekhouders en accountants. De Nederlandse accountants omschreven deze opleiding als zeer waardevol. Femke coacht boekhouders en accountants, zodat ook zij hun klanten nog beter kunnen bijstaan bij de uitbouw van een financieel gezond en winstgevend bedrijf.

Wil je graag meer informatie? Of wil je nu al je plekje reserveren? Dat kan via deze link.


Praktisch:

Datum vrijdag 20 mei 2022

Tijden: 9:30 - 16:00 uur

Locatie: Bluepoint Antwerpen, Filip Williotstraat 9, 2600 Berchem-Antwerpen

Prijs: 97 euro (BTW verlegd)

14/04/2022

Onze medewerkers krijgen veel verantwoordelijkheid

In tijden van consolidaties en overnames zijn er ook nog heel veel accountantskantoren die hun eigen verhaal schrijven. Dat is ook zo voor Proctifin, een accountantskantoor met vestigingen in Edegem en Mechelen.

Sophie Chomé en Cathy Franckx leerden elkaar kennen in een groot Mechels accountantskantoor. Ze volgden samen de Fiscaal Hogeschool in Brussel en gingen vaak met hun respectievelijke partner met vakantie. Het waren die twee mannen die het figuurlijk duwtje in de rug gaven om met een eigen kantoor te starten. “Toen Sophie vroeg om mee in te stappen, kreeg ik net de aanbieding om partner te worden bij mijn toenmalige werkgever”, zegt Cathy, “Maar wat had ik te verliezen op m’n 28ste?”

22/03/2022