Accounton
Accounton helpt accountantskantoren bij het optimaliseren van hun meest stressvolle en tijdsintensieve processen, en geeft hen tijd terug om te focussen op wat echt telt. Zoekt u naar een oplossing om de PB aangifte te automatiseren? Om het binnenbrengen van nieuwe klanten bij uw kantoor te versnellen? Of om eenvoudig en efficiënt te voldoen aan de antiwitwas-wetgeving? Dan kan Accounton u hiermee helpen.
Accounton kan koppelen met deze applicaties
My Xerius
My Xerius: een veilige plek voor de documenten over jouw aansluiting als zelfstandige In My Xerius verzamelen we alle documenten over jouw sociaal statuut als zelfstandige. Je vindt er je kwartaalafrekening en kan er je sociale bijdragen wijzigen. Wat betekent My Xerius voor jou? In één woord: geruststelling. Enkel jij hebt toegang tot jouw platform en kan je documenten bekijken. Bovendien ben je zeker dat wat je in My Xerius ziet ook effectief van Xerius afkomstig is. [Meer...]itsme
itsme®, je digitale ID. Veilig inloggen, gegevens delen of tekenen, alleen nog met je gsm. [Meer...]AdminPulse
Een efficiënter kantoor in een halve dag! AdminPulse is dé online kantoorbeheer software voor accountants, boekhouders en bedrijfsrevisoren. Door de makers van Admin-IS en Admin-Consult. AdminPulse is een open systeem en integreert met andere software pakketten. In tegenstelling tot andere kantoorbeheersoftware voor accountants heeft AdminPulse een open-API. Dit betekent dat iedere andere software gekoppeld kan worden aan AdminPulse. Wij maken er steeds integraties bij, maar als dit voor jouw [Meer...]Acerta Connect
Je payrollprocessen vereenvoudigen, daarvoor reken je op Acerta Connect, dé meest complete en klantvriendelijke payroll-applicatie voor de verwerking van je lonen. Gebruiksvriendelijk, snel en flexibel: Acerta Connect maakt van je loonadministratie een plezier. [Meer...]OKSign - Ok!Sign
Digitaal ondertekenen | Online ondertekenen Digitaal tekenen van contracten, bestelbonnen, formulieren, noem maar op. Veilig en legaal. [Meer...]Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)
Admin-IS en Admin-Consult verhogen de rentabiliteit van uw kantoor, geven u grip op uw administratie en helpen uw kantoor te groeien! Uitgebreid permanent dossier, kwaliteitstoetsing, anti-witwas, UBO, tijdsregistratie, facturatie, deadlines, documentbeheer, HRM, CRM,... Via verregaande samenwerkingen en connecties worden uw applicaties aan elkaar gekoppeld en wordt uw kantoorbeheer de spil van uw digitaal ecosysteem. [Meer...]Microsoft 365
Microsoft Office 365 is een verzameling van internet-diensten, bedoeld voor bedrijven, thuisgebruik en het onderwijs. Deze internetdiensten worden deels aangeboden als online diensten, deels als applicaties op desktop-pc, tablet en telefoon en als combinatie van beide. [Meer...]Google Workspace
Hoe teams van elke grootte contact kunnen houden, content kunnen maken en kunnen samenwerken Een flexibele, innovatieve oplossing waarmee mensen en organisaties meer kunnen bereiken. [Meer...]Accounton wordt gebruikt door deze kantoren
Nieuws van Accounton
Vermijd deze valkuilen bij het voorbereiden van de aangifte personenbelasting
De aangifteperiode van de personenbelasting komt tot groot jolijt van menig accountant weer dichterbij. Hoewel de voorbereiding van de PB-aangifte een eerder geïsoleerde dienstverlening uitmaakt, vormt zij voor de klant vaak een accurate weerspiegeling van de manier van werken van de accountant. Vragenlijsten die worden gehanteerd, de structuur en transparantie die wordt geboden tijdens het proces, stiptheid en respect voor deadlines, … Het zijn slechts enkele factoren die de klant een hint kunnen geven over de kwaliteit van de accountant. Als accountant vermijdt u dan ook best de volgende valkuilen!
1. Reeds gekende gegevens niet gebruiken
2. Onpersoonlijke informatieverzameling
3. Onjuiste of onvolledige gegevens
4. Gebrek aan opvolging
Zo, hopelijk kunnen deze tips helpen bij een vruchtbare aangifteperiode binnenkort! Maar hoe scoort uw kantoor op bovenstaande punten? Een bank vooruit, of toch nog wat werk aan de winkel? Bij Accounton tillen we uw personenbelasting workflow graag naar het volgende niveau!
Ontdek de Personenbelasting Assistent via www.accounton.io.
De omzetting van de vennootschapsvorm: een uitgelezen kans voor vooruitstrevende accountants?
De omzetting van de vennootschapsvorm: een uitgelezen kans voor vooruitstrevende accountants?
In de agenda’s van accountants, belastingconsulenten en financiële adviseurs prijkt op 31 december 2023 een bijzondere deadline: de vrijwillige omzetting van de BVBA naar de BV. Het sinds 1 januari 2019 in werking getreden Wetboek Vennootschappen en Verenigingen (WVV) vervangt de oude BVBA immers door de BV, een rechtsvorm die significant meer vrijheid biedt voor de aandeelhouders. Wanneer de statuten niet tijdig worden aangepast, wordt de BVBA automatisch omgevormd. In dit geval riskeren de leden van het bestuursorgaan echter hoofdelijke aansprakelijkheid voor eventuele schade aangericht ten gevolge van de laattijdige omvorming. Een tijdige (vrijwillige) omschakeling is dus essentieel!
Accountants, wees geïnformeerd!
Zoals hierboven vermeld, valt de uiterste datum van de vrijwillige omvorming op 31 december 2023– aan het einde van een periode van extreme drukte voor accountants en belastingadviseurs dus. De omvormingsverplichting dreigt dan ook verloren te gaan in een heleboel andere deadlines aan het einde van 2023, en bijgevolg afgehandeld te worden als een vervelende administratieve formaliteit.
Anderzijds wordt er vaak gesproken over de evolutie van de accountancy sector. Waar accountants vroeger voornamelijk bezig waren met het verwerken en controleren van financiële gegevens, wordt er steeds vaker geopperd dat ze ook een proactieve rol kunnen spelen als bedrijfsadviseur.
Antwerpse tech scale-up FlowTribe haalt 1,3 miljoen euro groeikapitaal op
De holding groep FlowTribe, dat onder meer de digitale producten Accounton en Lawren.io ontwikkelt, heeft in zijn recentste kapitaalverhoging 1,3 miljoen euro opgehaald. Met het geld wil FlowTribe niet alleen die bestaande tools verder ontwikkelen, maar ook een uniek ecosysteem creëren dat kmo’s, advocaten en accountants connecteert op één nieuw en centraal platform.
Verder wil FlowTribe zijn activiteiten uitbreiden naar nieuwe markten, te beginnen met de omringende landen. Vandaar dat FlowTribe investeerders aan boord haalde die sectorkennis combineren met ervaring in het schalen van bedrijven.
“Door de nauwe samenwerking met advocaten en accountants hebben we gemerkt dat de kloof tussen de kmo en diens professionele dienstverleners vaak groot is en de communicatie tussen de verschillende partijen niet altijd even gemakkelijk”, aldus Dries Wijnen, co-founder van FlowTribe.