Ondernemen, dat is nooit helemaal wit en nooit alleen maar zwart. Dat weet Veronique Van de Water, accountant en zaakvoerder van het snelgroeiende accountancy- & advieskantoor StrateVision.fin maar al te goed. Omdat heel wat ondernemers met vragen kampen en maar al te graag kennis van collega-ondernemers meepikken, pakt ze nu uit met de podcast ‘50 Tinten Ondernemen’. Inspirerende gesprekken op maat van elke ondernemer.

Verfrissende verhalen van échte ondernemers

Ondernemen is succes boeken, maar net zo goed ploeteren door de modder. “We ervaren het bij StrateVision.fin elke dag: ondernemen is niet eenvoudig en heel wat ondernemers zitten met vragen en bezorgdheden. Met de podcast ‘50 Tinten Ondernemen’ tracht ik heel wat van deze vragen te beantwoorden. Elke aflevering ga ik in gesprek met een gedreven ondernemer met een verhaal. Van jong geweld met een start-up tot doorwinterde bestuurders met heel wat jaren ervaring op de teller. Tijdens die gesprekken hebben we het over starten, groeien, kansen, uitdagingen en alles wat bij ondernemen komt kijken. Verfrissende verhalen van ondernemers met hun voeten in de modder.”

Gesprekken met humor en een vleugje rock ‘n roll

Dat er al heel wat podcasts zijn, daar is Veronique zich van bewust, maar toch denkt ze met ‘50 Tinten Ondernemen’ een leemte op te vullen. “Uiteraard gaat het in de podcast een stukje over cijfers - mijn natuurlijke habitat - maar ik graaf veel dieper. Het gaat bij mij echt om het ondernemen, de mens achter het bedrijf en uit het (ondernemers)leven gegrepen verhalen. Herkenbaarheid is daarbij zeer belangrijk. De beste lessen zijn immers degene die uit de praktijk en elke fout die je kunt voorkomen is winst. Ik ga echt achter de tips en tricks van mensen die weleens met hun hoofd tegen de muur zijn gelopen.

Luisteraars mogen zich dus verwachten aan uitdagende vragen en gesprekken, gekruid met een vleugje humor en een portie rock ‘n roll. Ik blijf uiteraard gewoon mezelf.” Veronique besloot de podcast meteen professioneel aan te pakken en deed beroep op de expertise en de studio van Golden Story. “Ik heb bewust geïnvesteerd in een kwalitatieve setting. Zo komen de sterke verhalen perfect tot hun recht. Bovendien zijn de eerste episodes met Hanne Vanderkelen van Hanne Detail en Jamie Bellon van Laswerken Bellon nu klaar, maar er zitten er nog veel meer in de pijplijn”, besluit Veronique.

Lees verder op de site van StrateVision.fin