5 loyale tips maken van je accountancykantoor a place where customers wanna be 

Klanten die bij je terugkomen omdat je hen zo goed behandelt: een sympathieke, persoonlijke aanpak is een beter bindmiddel dan zetmeel.  En je hoeft daarvoor geen heksentoeren uit te halen.  

“Focus, focus”, zegt  Steven Van Belleghem, dé expert in – jawel – customer focus. Sinds sociale media alomtegenwoordig op het toneel verschenen, zijn Belgische bedrijven serieus gaan investeren in klantentevredenheid.  

Luisteren, zien en veel dóen in je accountancykantoor: dat denken wij ervan. 

Klantenbinding is goedkoper dan klantenwerving

Als we ons oor te luisteren leggen bij de klassieke sales- & marketinggoeroes, leren we dat een nieuwe klant maken 5 keer (!) duurder is dan een bestaande te houden. Nieuwe klanten zijn vers zuurstof, maar zonder je oude wordt ademen moeilijker. 

Loyale klanten krijg je niet door een eenmalig aangenaam gesprekje of plezant actietje. Het is een non-stoptraject van aandacht geven en afstemmen op actuele behoeften, terwijl je doel altijd blijft lonken: zorgen dat je klant er nog niet eens aan dénkt om van accountant veranderen. 

Lees verder op de site van Clearfacts