Aan de basis van de rebranding ligt de nieuwe maatschappelijke opdracht die de bedrijfsrevisor vanaf 2024 toegewezen krijgt: het auditeren van niet-financiële informatie, of de zogenaamde duurzaamheidsaudits.

Deze nieuwe opdracht is een echte milestone voor het beroep. Voor het eerst in de geschiedenis zullen ze naast hun traditionele rol als financiële auditors ook niet-financiële gegevens (milieu-, sociale en governance aspecten) van ondernemingen onder de loep nemen. Het is vanuit die uitbreiding dat ze op zoek gingen naar een passende huisstijl die hun gewijzigde rol reflecteert.

Na een creatief-merkstrategisch traject kwamen ze uit bij een nieuw basisconcept dat hun traditionele letters ‘IBR-IRE’ vervangt door drie inhoudelijke pijlers waarbinnen de bedrijfsrevisor zijn opdrachten uitvoert:
People: als mensen werken we met én voor mensen.
Planet: met de duurzaamheidsaudits spelen we een grotere rol in de evolutie naar een duurzame wereld.
Society: met onze nieuwe opdrachten versterken we nog onze maatschappelijke rol.

Vanaf maart worden de nieuwe logo’s toegepast. Vanaf april volgen de Awards for Best Belgian Sustainability Reports, die omgedoopt zullen worden tot BAS (Belgian Awards for Sustainability Reports). In een latere fase volgt ook het Instituut van de Revisoren Erkend voor de Financiële Instellingen (IREFI).

Zo wordt dus alles verzameld wat te maken heeft met het bedrijfsrevisoraat in België onder één sterk overkoepelend merk.

Lees verder op de site van IBR