Het is zover. AccountancyVandaag fusioneert met Boekhouderstotaal. Met deze fusie wordt het niche-aanbod voor de accountancysector fors uitgebreid. 

“We brengen onze expertise bijeen, en bieden een totaalaanbod”, zegt Koen De Herdt van AccountancyVandaag. “De nieuwsbrief en het magazine van het vroegere Boekhouderstotaal samen met deze website, het LinkedIn-profiel en de groeiende community van AccountancyVandaag, bieden veel meer mogelijkheden. We versterken en verlengen het aanbod en de verhalen van software- en dienstenaanbieders, om zo accountants te helpen hun job nog efficiënter te kunnen doen. Het beroep van accountant is top, en dus willen we ook meehelpen om er jongeren voor warm te maken. Denk maar aan onze reeks Jong & Vennoot: die verhalen triggeren.”

“Wat we tot nog toe deden, zat verspreid over onze twee platformen, vaak met overlap”, vult Thomas Leeters (ex-Boekhouderstotaal) aan. “Als je betrokken bent bij accountancy en je wil weten wat er leeft in de sector, vind je dat voortaan op één plek: AccountancyVandaag. Ik zie het als onze taak om de helikopterview te behouden, zodat accountants bij ons alle info vinden die voor hen relevant en nuttig is.”

Wat je mag verwachten van het nieuwe AccountancyVandaag? “We gaan nieuwe formats lanceren, podcasts en opleidingen”, somt Koen op. “Recent zijn we bv gestart met masterclasses duurzaamheid voor accountants. Via al onze kanalen mag je nog veel meer content verwachten op maat van de accountancy: rond software en technologie, management, employer branding, marketing, automatisering, AI en inzichten van experts. Thomas en ik doen dat niet alleen: we hebben een heel team waarop we kunnen rekenen, met copywriters, grafisch ontwerpers, webdesigners, een fotograaf ... en we kunnen bovendien rekenen op trouwe partners, sommigen waren zelfs betrokken bij de start en dus believers van het eerste uur. Dat is geweldig!"

“Verder zullen we ook events organiseren”, zegt Thomas. “Mensen iets bijbrengen en met elkaar in contact brengen.”

Thomas Leeters en Koen De Herdt, voortaan samen AccountancyVandaag

Koen is al een kwarteeuw actief in de wereld van accountancy. “Ik ben zelf geen accountant, maar heb veel respect voor de stiel gekregen toen ik bij een bank, een sociaal secretariaat en een verzekeringsfonds werkte, en zo in contact kwam met accountants. M’n levensmissie is eruit gegroeid: ik wil dat alle ondernemers goed worden bijgestaan. Ze zijn zich niet altijd bewust van nieuwe mogelijkheden die hun efficiëntie en rendement kunnen verbeteren. Daar wil ik iets aan doen, maar ik kan uiteraard niet elke ondernemer bereiken. Dan komt de accountant in zicht: de voornaamste vertrouwenspersoon en adviseur van de ondernemer.”

“Elk accountancykantoor, groot of klein, heeft recht op kwalitatieve informatie over technologie, software, trends en innovaties. Zo is AccountancyVandaag in 2020 ontstaan: op de site en via LinkedIn ben ik info beginnen delen. In het begin vooral gecureerde content: ik deelde artikels van elders die voor accountants interessant zijn. Steeds meer ging ik ook inzetten op eigen content. Samen met een professionele copywriter ben ik gaan nadenken over thema's en zijn we rubrieken gestart zoals Jong & Vennoot en Deadlinedruk.”

Na als zelfstandig marketingconsultant te hebben gewerkt, zocht Thomas meer uitdaging. “Drie jaar geleden ben ik een leadgeneratiebedrijf gestart, met focus op B2B-sectoren. Accountancy was daar één van. Meer klanten binnenhalen bleek voor de meeste kantoren echter niet hun grootste zorg: sommige moeten maar hun voordeur openen en ze wandelen binnen. Maar ze hebben wel andere uitdagingen. Het is niet makkelijk om accountant te zijn. Je hebt een serieuze verantwoordelijkheid en een uitdagende job. Onder meer door de schaarste aan medewerkers hebben accountants vaak een enorme workload, en soms veel stress. Dat is een probleem, maar er zijn ook oplossingen. Alleen: niet iedereen kent die of kan die zomaar bijhouden. Alles evolueert razendsnel.”

“Twee jaar geleden kreeg ik de kans om Boekhouderstotaal.be over te nemen. De site had al enige naamsbekendheid en was de ideale basis om een nichemediabedrijf op te bouwen. In februari 2022 heb ik de vernieuwde site gelanceerd, en zijn we onlinecontent beginnen maken. Er kwam ook een nieuwsbrief met een steeds groter bereik, en sinds vorig jaar geven we een magazine uit. Koen en ik hebben een paar keer gebabbeld, en het idee om samen te werken kreeg vorm. Met als resultaat vandaag: de fusie onder de vlag van AccountancyVandaag.”

“Het nieuwe AccountancyVandaag staat open voor samenwerking met nog andere partijen”, zegt Koen. “We starten in het Nederlands, en willen in 2024 ook een Franstalig aanbod lanceren, om het hele land te bereiken.”

Lees verder op de site van AccountancyVandaag