Interview met Patrick Helsen, bestuurder van Helsen Consulting Team uit Tessenderlo.

Wie zijn dan de klanten van jouw kantoor?

Patrick: “Onze klanten zijn meestal middelgrote kmo’s en medische beroepen.

Waar ik vooral energie van krijg, is om samen met die ondernemer plannen te maken, budgetten op te stellen, met banken te onderhandelen en overnames te doen.

Moeilijke tijden creëren enerzijds opportuniteiten, voor andere ondernemingen vergt het extra aandacht. Die klanten probeer je dan van dichtbij op te volgen om zo de juiste beslissingen te nemen. Klanten voelen dat wij dit ter harte nemen.

Ook de interne medewerker moet in diezelfde gedachtenstroom mee. Een keer per maand houden wij daarom een ‘quality meeting’ met alle medewerkers.  Ik leg dan uit waar ik naartoe wil en wat nog beter kan. Ook de teamleden moeten zich voorbereiden en iets inbrengen. Al zijn het maar kleine dingetjes. Op die manier gaan we er samen voor.” 

Lees verder op de site van Xerius